Artikelen

Echt goed effectief hybride werken? Regel dan deze 3 zaken!

Online en hybride werken is vandaag de dag eerder de norm geworden dan een uitzondering, maar alsnog kan het wel een behoorlijke uitdaging zijn om het allemaal goed te regelen. Ondernemers en leidinggevenden kunnen er soms best tegenaan hikken, dat komt vooral doordat ze bang zijn dat de bedrijfsresultaten eronder gaan lijden. Toch hoeft dat zeker niet zo te zijn wanneer je veel zaken goed en grondig regelt vooraf. Maar het vraagt wel om scherpte en aandacht. Nieuwsgierig hoe jij ervoor kunt zorgen dat je echt goed online werkt? Lees snel verder. 

 

1. Bellen via een platform

Nummer één van aandachtspunten bij de overstap naar hybride werken is wel de systemen die gebruikt worden. Het is namelijk bij veel bedrijven zo dat er dan gewoon via mobiele telefoons wordt gebeld en dit een beetje houtje-touwtje gebeurt. Geen systeem en ook geen structuur, dat is iets wat niet goed werkt. Het is dan ook goed om vanaf het begin een systeem te gebruiken waarmee je online belt. Vaak zijn dit systemen die veel meer omvatten dan alleen een belsysteem, een goed voorbeeld hiervan is Microsoft bellen. Dit is een telefoondienst die -heel verrassend- door Microsoft wordt aangeboden en een platform is voor veel meer dan alleen bellen. Denk ook aan videocalls, chats, het delen van documenten, het realtime samenwerken en uiteraard speciale vergadertools. Daarnaast kun je het integreren in alle andere Microsoft applicaties. Ook zijn zaken als schermdelen tijdens vergaderingen eenvoudig te regelen en is het voor klanten mogelijk om zowel via een zakelijk- als privénummer een medewerker te bereiken. 

2. Office pakket

Zoals hierboven al aangegeven is het goed om met een aantal systemen te werken, eigenlijk is dit altijd belangrijk maar bij online en hybride werken is dit nog veel belangrijker. Denk aan een keuze voor een programma waar je documenten in maakt en bewaart, maar ook systemen waar je online aantekeningen in kunt maken. Wanneer je hiervoor kiest zul je zien dat iedereen op dezelfde manier werkt en de kwaliteit van de producten zienderogen toeneemt. Wanneer je kiest voor Microsoft bellen is dit dus bijvoorbeeld logischerwijs Outlook, OneDrive en OneNote. Systemen die geïntegreerd kunnen worden in het Microsoft bellen. 

3. Goed internet

Voor dit alles is natuurlijk wel één ding het allerbelangrijkste, en dat is goed internet. Er zit vandaag de dag veel verschil tussen de soorten internet en verbindingen, dus het is goed je hierin te verdiepen. Zo is het 5G netwerk aanzienlijk beter dan het 4G netwerk en ook is glasvezel van veel hogere kwaliteit dan gewoon internet via de kabel. Kijk naar de verschillen en welke de beste optie is voor jou. Investeer hierin en je zult snel verschil merken, ook bij medewerkers thuis kun je voorstellen een bijdrage in de kosten te doen. 

Kortom, wanneer jij zeker wilt weten dat de overstap naar hybride werken voor jouw bedrijf geen nadelige gevolgen gaat hebben, dan is het omarmen van een goed systeem waarmee je via de cloud kan bellen aan te bevelen. Op afstand werken kan dan vele voordelen hebben en zelfs de uiteindelijke output zeer ten goede komen!

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie via info[at]managementplatform.nl of bel +(31)6-57912496.

Hebt u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem ook dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar.

Reageer op dit bericht

Klik hier om een reactie achter te laten