TEM staat voor Totale Effectieve Markt. Bij de marktvraag is de TEM het belangrijkst, dat wil zeggen de vraag in een bepaalde periode.
TEM voor duurzame consumptie goederen
De TEM voor dcg’s zijn opgebouwd uit drie onderdelen, namelijk (1) de initiële vraag, (2) de additionele vraag en (3) de vervangingsvraag. Ofwel: TEM dcg = initiële vraag + additionele vraag + vervangingsvraag.
TEM fast moving consumer goods
De TEM voor fmcg’s wordt bepaald aan de hand van het aantal gebruikers in een bepaalde periode en het gemiddelde verbruik. Ofwel: TEM fmcg = omvang doelgroep x penetratiegraad x gemiddeld verbruik in periode.
Winstgevendheid verhogen en uw bedrijf in waarde laten toenemen?
UBS Business Value Creation Services ondersteunt organisaties bij het verhogen van winst- en bedrijfswaarde. Ons team focust zich hierbij op domeinen die de grootste impact hebben op het bedrijfsresultaat. Lees meer →




Reageer op dit bericht