Big Data is dé business intelligence (BI) trend van de laatste tijd en lijkt dit jaar helemaal ‘door te breken’. De continue introductie van nieuwe technologie, de dalende kosten voor gegevensopslag en het alsmaar krachtiger worden van computers, maken het mogelijk extreme gegevensvolumes op een betaalbare manier te verwerken. Hoe ga je als bedrijf om met deze schat aan informatie? Welke kansen biedt het? En hoe gebruikt u de data vervolgens voor het behalen van bedrijfsdoelstellingen?
De auteur neemt u in dit boek mee in het universum van Big Data. U maakt kennis met de laatste technologische mogelijkheden en trends, maar vooral ook met zaken als privacy, return on investment en de kwaliteit van data en data-analyse. Daarnaast helpt dit boek bij het opstellen van een goede datastrategie. Door middel van tips en stappenplannen helpt de auteur u ook direct praktisch op weg. Doelgroep
Dit boek is bestemd voor managers, marketeers, business intelligence specialisten en IT managers. Kortom: voor iedereen die door de aard van zijn werk (mogelijk) te maken hee met grote hoeveelheden data, en wil weten hoe die optimaal uitgenut kunnen worden om bedrijfsdoelstellingen te helpen realiseren.