S Wiki

SDM

Het Service Delivery Model (SDM) is een framework of model dat beschrijft hoe een organisatie IT-services levert aan haar klanten of eindgebruikers. Het SDM beschrijft de verschillende processen en activiteiten die nodig zijn om IT-services op een gestructureerde en georganiseerde manier te leveren, en om ervoor te zorgen dat deze services voldoen aan de verwachtingen en eisen van de klanten.

Het SDM omvat meestal verschillende componenten, zoals serviceontwerp, serviceovergang, servicelevering en continue serviceverbetering. Elk van deze componenten heeft zijn eigen processen en activiteiten die bijdragen aan het leveren van hoogwaardige IT-services.

Zoekt u verdieping op dit onderwerp? Bekijk ons opleidingsaanbod!

Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze deelnemers op tot zwaardere professionals en bereiden ze, middels post-initieel onderwijs en certificering, voor op een volgende carrièrestap. Lees meer →

Zakelijke meeting – Utrecht Business School

Door het gebruik van een SDM kan een organisatie haar IT-services beter beheren en optimaliseren. Dit kan leiden tot betere klanttevredenheid, hogere efficiëntie en productiviteit, en lagere kosten voor IT-beheer.

Delen

Winstgevendheid verhogen en uw bedrijf in waarde laten toenemen?

UBS Business Value Creation Services ondersteunt organisaties bij het verhogen van winst- en bedrijfswaarde. Ons team focust zich hierbij op domeinen die de grootste impact hebben op het bedrijfsresultaat. Lees meer →

Waardecreatie en winstgroei

Over de auteur

Redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie via info[at]managementplatform.nl of bel +(31)6-57912496.

Reageer op dit bericht

Klik hier om een reactie achter te laten

error: