Als het gaat om klantprestaties, dan zijn er 3 indicatoren die hier een rol spelen, namelijk:
1. Klantrendement
Bij deze indicator gaat het evident om de winstgevendheid van de klant. Deze kan berekend worden door de omzet af te zetten tegen de kosten.
Zoekt u verdieping op dit onderwerp? Bekijk ons opleidingsaanbod!
Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze deelnemers op tot zwaardere professionals en bereiden ze, middels post-initieel onderwijs en certificering, voor op een volgende carrièrestap. Lees meer →
2. Klantgedrag
Ook voor deze indicator geldt dat dit wordt bezien in termen van omzet. Hierbij wordt hoofdzakelijk gekeken naar afname volume producten en diensten en de omzet die eraan verbonden is. Ook wordt gekeken naar de historie ten behoeve van optimalisatie. Voorts speelt omzetpotentie een rol. Klantloyaliteit geldt hier veelal als gewenst klantgedrag en het vaststellen van klantaandeel is noodzakelijk voor een goede strategie.
Creativiteit en innovatiekracht ontwikkelen voor uw organisatie?
De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Lees meer →
3. Klanttevredenheid
Naarmate de tevredenheid(score) van de klant stijgt, zal doorgaans ook de omzetgroei toenemen.
Ofwel, een tevreden klant levert doorgaans meer omzet op. Het meten en optimaliseren van klanttevredenheid is dan ook een essentiële indicator.
Winstgevendheid verhogen en uw bedrijf in waarde laten toenemen?
UBS Business Value Creation Services ondersteunt organisaties bij het verhogen van winst- en bedrijfswaarde. Ons team focust zich hierbij op domeinen die de grootste impact hebben op het bedrijfsresultaat. Lees meer →




Reageer op dit bericht