B Wiki

Bloom’s Taxonomy

Bloom’s Taxonomy betreft een onderwijsmodel dat is ontwikkeld door Benjamin Bloom en een groep educatoren in de jaren 50. Bloom’s Taxonomy is een raamwerk dat wordt gebruikt in het onderwijs om educatieve doelen en leeractiviteiten te categoriseren. Het bestaat uit zes niveaus, gerangschikt in hiërarchische volgorde van eenvoudig naar complex:

  1. Onthouden: Het oproepen van informatie uit het geheugen.
  2. Begrijpen: Het begrijpen en interpreteren van informatie.
  3. Toepassen: Het toepassen van kennis om problemen op te lossen of informatie in nieuwe situaties te gebruiken.
  4. Analyseren: Het ontleden van informatie in delen en begrip van de relaties tussen deze delen.
  5. Evalueren: Het maken van oordelen over de waarde van ideeën of materialen.
  6. Creëren: Het genereren van nieuwe ideeën, producten of manieren om dingen te bekijken.
Delen

Winstgevendheid verhogen en uw bedrijf in waarde laten toenemen?

UBS Business Value Creation Services ondersteunt organisaties bij het verhogen van winst- en bedrijfswaarde. Ons team focust zich hierbij op domeinen die de grootste impact hebben op het bedrijfsresultaat. Lees meer →

Zoekt u verdieping op dit onderwerp? Bekijk ons opleidingsaanbod!

Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze deelnemers op tot zwaardere professionals en bereiden ze, middels post-initieel onderwijs en certificering, voor op een volgende carrièrestap. Lees meer →

Zakelijke meeting – Utrecht Business School
Waardecreatie en winstgroei

Over de auteur

Redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie via info[at]managementplatform.nl of bel +(31)6-57912496.

Reageer op dit bericht

Klik hier om een reactie achter te laten

error: