I Kennisbank Management Wiki

Wat eist ISO 9001?

ISO 9001 stelt de navolgende eisen:

1. Kwaliteitsbeleid en -doelen
2. Duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden en bevoegdheden
3. Vastleggen van werkprocessen en werkafspraken
4. Kunnen aantonen dat afspraken worden nagekomen
5. Meten van en sturen op klanttevredenheid
6. Voortdurend bezig zijn met het inventariseren naar verbetering

Tenminste zes procedures zijn in dit verband vereist, namelijk:

4.2.3 Beheer van documenten
4.2.4 Beheer van kwaliteitsregistraties
8.2.2 Interne audits
8.3    Beheersing van afwijkende producten
8.5.2 Corrigerende maatregelen
8.5.3 Preventieve maatregelen

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie via info[at]managementplatform.nl of bel +(31)6-57912496.

Hebt u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem ook dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar.

Reageer op dit bericht

Klik hier om een reactie achter te laten