M Wiki

De 6 dimensies van marktglobalisatie

  1. Integration and interdependence of national economies
    Hierbij gaat het om dat Internationaal actieve bedrijven voor meerdere landen operaties bedenken door handel investering, en geografische liggingen van bedrijfsmiddelen, en integratie en coördinatie van waardevermeerderingen activiteiten.

  2. Rise of regional economic integration blocs
    In 1950 ontstonden er veel handelsovereenkomsten tussen grote gebieden zoals Aziatische landen. Er ontstonden tevens overeenkomsten tussen grote verschillende gebieden.

  3. Growth of global investment and financial flows
    Bedrijven en overheden kochten en verkochten grote hoeveelheden van hun eigen valuta.

  4. Convergence of consumer lifestyles and preferences
    Over de hele wereld werd geld op ongeveer de zelfde manier en aan dezelfde producten of diensten besteed.

  5. Globalization of production
    Bedrijven proberen in dit verband de productiekosten zo laag mogelijk te houden, maar zo veel mogelijk produceren. Oftewel uit besteden.
  1. Globalization of services
    Dit betreft bedrijfspanden in verschillende landen vestigen om services daar mogelijk te maken. Vanwege al de bezitte wereldwijde panden, stijgt de waarde van het bedrijf.
Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met de redactie via info[at]managementplatform.nl of bel +(31)6-57912496.

Hebt u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem ook dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar.

Reageer op dit bericht

Klik hier om een reactie achter te laten